miércoles, 30 de diciembre de 2009

Dia 3: L'esperit braziler, samba samba samba

Ens llevem requeteaviat per ser de vacances (les 7), esmorzem i raudos i veloses agafem el Rhodoviaria per anar a buscar el bus a Paraty. Il.lusos de naltros, volent agafar el de les 9, ens hem desperar fins les 11.15, amb l'agreujant que no podem anar a fer un volt per la zona per matar el temps per evitar conèixer algun individu de vida difícil i fàcil intimidació.
Il.lusos de naltros de creure que el viatge durava 2 hores i veure un cartell de "Paraty 141 km" després de 115 minuts de ruta... crec que hem batut rècord Guiness de visita a aquest boniquet poblet braziler, arribada a les 15.25, sortida a les 16.20, recorregut sota la pluja torrencial més bèstia que recordo... i 4 hores més de tornada a Rio. Un pal de grandísimes dimensions.
Això si, el dia va acabar rodó, ja que des de la mateixa Rhodoviaria, vam agafar un bus que ens va dur directes a la porta de l'Escola de Samba on vam passar una estona genial amb en Fabiano i els seus, veient en primera persona com els locals senten i viuen la samba i la preparació de la més gran festa de l'any, el Carnestoltes.
A veure si puc penjar el video de l'himne d'enguany (que composen expressament per cada Carnestoltes) que cantaran a la desfilada oficial i que és per flipar com inspira dels més petits als més ancians. L'abuela cantadora és imperdible, i la seva germana del vestit de faralaes amb les trenetes al cap, de traca i mocador. Per mi, el millor de Rio sense cap mena de dubte.

Abans de marxar en Fabiano ens convida a l'assaig que fan a l'endema, sense els vestits de gala, però amb la coreografia i música originals que mostraran a la desfilada. A tope.

Metro i cap a casa falta gent.